torsdag 9. august 2012

Kebab i squashfrakk

Inspirasjon til denne middagen fant jeg i den flotte bloggen til Frida; LCHF-bloggen. Jeg har byttet ut noen av ingrediensene så den passer til PSMF-dietten.



Du trenger:
Til kebabene:
400 g karbonadedeig
1 eggehvite
1 ss pofiber
50 g cottage cheese
1 fedd hvitløk
1 ts cumin
1/2 ts kanel
1 ts pepper
1/2 ts salt

1 squash

Til sausen:
1/2 liten løk
1 hvitløksfedd
1/2 boks hakkede tomater
1/4 rød chili
1/2 ts pesto


Slik gjør du:
Visp sammen eggehvite og pofiber i en bolle.
Tilsett karbonadedeig, cottage cheese, finhakket hvitløk og krydder, og bland godt.
Form 9-10 avlange kebabpølser.
Brun kebabene raskt på alle sider i en stekepanne.

Skjær av endene på squashen og skjær lange, tynne skiver på langs med en ostehøvel.
Stek squashskivene i litt vann i stekepanna så de blir myke.
Rull kebabene inn i squashskivene og legg dem deretter i en ildfast form.
Stek i ovnen, ved 200 grader, i 10-15 minutter, til kebabene er gjennomstekte.

Stek hakket løk og hvitløk til tomatsausen i en stekepanne med litt vann.
Tilsett tomatene, finhakket chili og pesto, og kok opp.
La småkoke i noen minutter, og smak eventuelt til med salt.

Ha tomatsausen over kebabene før servering.








~Lisbeth~


4 kommentarer:

  1. WOW!!! :D Takk for inspirasjonen! Jeg må virkelig skjerpe meg. Starting... imorra :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig ;o)

      Hvordan har det gått med skjerpingsen??

      Slett
  2. Jeg laga dette i forigårs forresten! :)

    Det har gått fint! :) Helt til jeg spiste 10(!) brødskiver med syktetøy nå i kveld... xD haha, vi kaller det oppkarbing og fortsetter som før :P
    Nådde endelig halmålet på vekta i dag! Har stått stille siden psmf-runden, men endelig gått ned et par kg til :D
    Jeg har vel heller ligget lavkarbo, uten å telle kcal, nå i den siste skjerpeperioden. Men SKAL i gang med en kjapp psfm-runde til, nå etter Eid. (Hvilket vil si mandag)

    SvarSlett
  3. Håper du likte det :o)

    Var de 10 brødskivene for å feire 7-tallet?? hehe..

    Hvor lavt ligger du i karber, tror du?? Jeg har kjøpt noen veldig gode riskjeks i Sverige, og de drar karbomengden min opp endel ;o) Jeg satser på ny psmf-runde i månedskifte :o)

    SvarSlett