onsdag 15. august 2012

Krydret fruktsalat og ukesrapport

Endelig har vi litt sommervær, og hva passer vel bedre da enn en frisk fruktsalat med en krydret søt saus, toppet med vaniljekesam.



Sol og varme, frukt, Pepsi max og den nyeste Ikea-katalogen, det kan vel knapt bli bedre.

Sausen til fruktsalaten lagde jeg av sukrin, yaconsirup, vaniljestang, kanelstang, fennikelfrø, pepperkorn og spisskummenfrø.

Til 4 porsjoner trenger du:
75 g sukrin
25 g yaconsirup
1 dl vann
1 vaniljestang
1/2 kanelstang
1/4 ts fennikelfrø
1/4 ts svarte pepperkorn
1/4 ts spisskumenfrø

Slik gjør du:
Ha sukrin, yaconsirup, 1/2 dl vann, vaniljestang (hel, men splittet på langs), kanelstang, fennikelfrø, pepperkorn (lett knuste) og spisskumenfrø i en liten kjele. Kok opp under omrøring, og la putre noen minutter. Rør inn resten av vannet, ta kjelen av varmen og la sausen avkjøles litt.

Imens har du saft og skall fra en lime i en stor bolle, eller fire porsjonsskåler. Rens og skjær opp ønsket frukt og ha i bollen/skålene. Jeg brukte banan, appelsin, pære, ananas, jordbær og bjørnebær.

Dekk til bollen/skålene og sett i kjøleskapet i minst en time.

Server med kesam blandet med vanilje/vaniljeprotein.





Litt på etterskudd kommer forrige ukes mat- og treningsrapport. Treningen går veldig bra, men maten er det verre med.
Det er vel ikke så mye annet å si enn at jeg har et stort forbedringspotensiale.

Nå skal solen nytes noen timer før trening. Ha en super dag!

~Lisbeth~

4 kommentarer:

  1. Åh.. det så litt skummelt ut :P

    Sånn i snitt så er du vel ganske på plass med maten? :)

    Tenk at du skulle få meg til å lese blogg... hadde jeg aldri trodd. Leser foreløpig bare din da :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis jeg rekker det, kommer det en skummelt god oppskrift i morgen; jordbær skumboller :P Ikke psmf-vennlig, men ihvertfall sukkerfri ;o)

      Kalorimessig er ikke tallene så ille, men jeg sliter med å få i meg nok proteiner, også ble det litt mye karbohydrater et par dager. Bortsett fra søndag, den dagen var ganske bra ;o)

      Haha..jeg føler meg beæret ;oP Bra du ikke trenger å lese deg ihjel da ;oP

      Slett
  2. Haha, ja - her går det i passe tempo syns jeg :P Jordbærskumboller hørtes ut som noe jeg kan spise meg kvalm på med glede :D

    SvarSlett
  3. The best part is that this remarkable and powerful recipe is anything but difficult to-utilize and ensured not to aggravate the eyes. In a matter of just 2 to about a month, the item will have your eye lashes developing thicker, longer, darker, and more delightful than any time in recent memory.

    SvarSlett