torsdag 13. september 2012

Bedre dager.. og digg rekegryte


De tre siste dagene har heldigvis vært mye bedre enn de første PSMF-dagene. Jeg har ikke hatt sug etter "forbudt" mat, og sjokoladen har ikke ropt på meg i butikken. Håper det fortsetter sånn!


Matmessig har dagene mine vært ganske like hverandre, jeg har fått dilla på rekegryte, og har spist det tre dager på rad. Til en porsjon har jeg brukt:


Rekegryte


Du trenger:
150 g rensede reker
100 g sjampinjong
1/4 løk
1 hvitløksfedd
1/4 paprika
1/2 boks hermetiske, hakkede tomater
1/2 ts chilikrydder
salt og pepper


Slik gjør du:
Skjær soppen i skiver og finhakk løk, hvitløk og paprika.

Stek sjaminjong, løk og hvitløk i litt vann i panna til løken er myk.
Tilsett paprika og tomater og la det putre i noen minutter.

Legg i rekene og la de bli varme.

Smak til med chilikrydder, salt og pepper.





Server med f.eks blomkålris, salat eller bruk Shirataki nudler.

Jeg brukte Mini pearls fra Gymgrossisten.

I morgen er det veie- og måledag, pluss at jeg har oppkarbingsdag, jeg gleder meg til å spise norske epler.

~Lisbeth~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar