torsdag 28. juni 2012

Dagen før dagen..og litt mat

I dag har jeg spist PSMF i 10 dager, og i morgen er første spisedag på denne runden. Det føles som om jeg fint kunne klart meg uten den spisedagen, men det er ikke anbefalt å gå lenger enn 10 dager før man fyller opp med karbo for å øke leptinnivået i kroppen.

Leptin er et hormon som produseres i bl.a fettcellene. Leptin påvirker immunforsvaret, hvor mye insulin som frigjøres og det øker fettforbrenningen. Når du er på diett drar du glukose ut av fettcellene og leptin går ned, og etter en spisedag er nivået bortimot normalt igjen. Selv om leptin produseres i fettcellene er det karbohydrat som har høyest effekt på hormonet. Derfor er planen å spise 250-300 g karbo, minst 130 g proteiner, 40-50 g fett og rundt 2000-2300 kalorier i morgen. Hva jeg skal spise har jeg ikke bestemt enda, men det blir ihvertfall et eple og en proteinshake før trening og hjemmelaget pizza på kvelden. Hva jeg spiser resten av dagen får jeg se på i morgen.


Ellers har jeg jo spist litt i dag også, blant annet:



Tunfisksalat
På tallerkenen har jeg salat, tomat, agurk, reddik, kokte eggehviter, tunfisk, løk, salt og pepper. Totalt 162 kcal, 33,5 g proteiner, 3 g karbohydrat og 1 g fett.


Proteinkaffe
Oppskriften til denne har jeg funnet hos Kristine, http://dedication.blogg.no/. Jeg brukte 15 g mocca-protein, 2-3 dråper stevia dark chocolate og ca 3 dl kaffe.


Proteinlefse Med Tacokrydret Kalkunfilet
Oppskrift finner du her. Måltidet inneholdt 273 kcal, 52 g protein, 2 g karbohydrat og 6 g fett.

Nå skal jeg legge meg, og lade opp til morgendagen.

-Lisbeth-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar