onsdag 18. juli 2012

Bananmilkshake og jordbærmilkshake

Etter at jeg lagde sjokolademilkshake for noen dager siden har jeg fått helt dilla, og har hatt det til "frokost" hver dag siden, med litt forskjellig smaker. Og spesielt nå som vi endelig har sett litt til sola har det føltes som skikkelig luksus å kunne nyte en iskald drikke. Og ikke bare smaker den godt, men den metter lenge også.



Til bananmilkshake trenger du:
100 g cottage cheese (jeg bruker mager)
1 dl soyamelk
15 g vanilje- eller bananproteinpulver*
1-2 ss sukrin
noen dråper stevia vanilla creme
banana flavor**
6-8 isbiter



Til jordbærmilkshake trenger du:
100 g cottage cheese
1 dl soyamelk
15 g jordbærproteinpulver
1-2 ss sukrin
noen dråper stevia vanilla creme
jordbærsyltetøy*** (kan sløyfes)
6-8 isbiter



Slik gjør du:
Ha alle ingrediensene i en blender og kjør til en glatt masse. Om den blir for tykk kan du tilsette litt mer vann til ønsket konsistens.


*)Jeg brukte dette vaniljepoteinpulveret, men har du et smakfult bananproteinpulver blir det enda bedre.
**)Om dietten din tillater det kan du heller bruke frosne bananbiter
***)Jeg brukte dette syltetøyet søtet med tagatose
Du kan også bruke strawberry flavor, eller enda bedre moste jordbær.

Næringsinnhold i bananmilkshaken: 164 kcal, 27,5 g protein, 3,2 g karbohydrat og 4,4 g fett
Næringinnhold i jordbærmilkshaken: 175 kcal, 29,1 g protein, 3,3 g karbohydrat og 4,1 g fett

Håper det er sol om dagen der hvor du er også!

~Lisbeth~

2 kommentarer:

  1. Hei Lisbeth :)

    Takk for super blogg! Du, er næringsinnholdet i disse milkshakene pr. 100 gram?

    Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Line,

      Jeg har ikke veid milkshaken, så det må bli litt grovt regnet, men næringsinnholdet vil jo uansett forandre seg i forhold til hvilket proteinpulver man bruker.

      Jeg vil tippe at vekta er ca 250 g, dvs at næringsinnhold pr 100 g blir:
      Bananmilkshake: 66 kcal, 11 g protein, 1,3 g kh og 1,8 g fett
      Jordbærmilkshake: 70 kcal, 11,7 g protein, 1,3 g kh og 1,6 g fett

      :o)

      Slett