mandag 2. juli 2012

Tung treningsøkt og flere vitaminer


Dagens treningsøkt var tung å komme igjennom. De første øvelsene gikk greit, men så var jeg tom. Jeg fullførte programmet mitt, men tok færre repetisjoner, og lettere vekter på noen av øvelsene, på slutten. Noe av problemet er vel at jeg går for hardt ut, og tømmer meg helt i begynnelsen. Jeg starter med bentrening, og det er de øvelsene jeg liker best, sikkert fordi jeg er sterkere i beina enn i pinglearmene. Uansett blir det nok bedre til høsten når jeg får et nytt program, 2-splitt, og i tillegg spiser mere mat.


Jeg inkluderte forresten to nye øvelser i dag, chins og dips. Siden jeg er så svak i armene tok jeg dem i maskin med negativ belastning. Jeg likte øvelsene, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke har hatt de med tidligere. Det eneste negative var at jeg klarte å forstrekke noe i skulderen, så nå er den ganske verkete. Håper det går fort over, så jeg kan være med på styrketimen på onsdag. Mens jeg PSMF'er trener jeg et helkroppsprogram på mandager og fredager, og er med på en styrketime i gruppe på onsdager. Det er siste onsdagen nå før instruktøren tar ferie.

Etter treningen dro jeg innom apoteket for å kjøpe multivitaminer og kalium, så da har jeg alle vitaminene Lyle McDonald anbefalte i boka. I tillegg tar jeg ekstra D-vitamin, for det pleier jeg alltid å ha underskudd av. Jeg fant også en smart pilleeske til å holde orden på alle tablettene, fem om dagen, da må jeg jo holde meg frisk og rask.

Men man kan ikke bare spise piller, man må ha mat også. Her er noe av det jeg spiste i går:



Salat med skinke og egg
Isbergsalat, strimlet skinke, kokt eggehvite, grønn paprika, tomat og squash, og urtesalt over. Næringsinnhold: 197 kcal, 32,8 g proteiner, 4,2 g karbohydrater og 5,4 g fett.


Kalkunpålegg, agurkstaver m/salt og eggehvitefluff
Fluffen lagde jeg av en eggehvite og MyoProtein med ChocoPeanut, på toppen hadde jeg litt sjokoladesaus fra Walden Farms. Næringsinnhold, hele måltidet: 148 kcal, 30,7 g protein, 2,1 g karbohydrat og 1,7 g fett.


Biff og foliebakte grønnsaker

Næringsinnhold: 208 kcal, 37,1 g protein, 5,9 g karbohydrat og 3,4 g fett.

Foliebakte grønnsaker er både enkelt og veldig godt. Grønnsakene kan du variere etter hva du har lyst på, og hva du har i kjøleskapet. Denne gangen brukte jeg brokkoli, babymais, grønn paprika, squash, løk, stangselleri og cherrytomater.

Bruk tykk aluminiumsfolie, et ark pr person, og smør litt vann på folien.
Vask og rens grønnsakene, og skjær dem i passende biter, cherrytomater kan du bruke hele.
Strø over salt, pepper og urter, her brukte jeg basilikum.
Stek i ovnen, ved 225 grader, i ca 30 minutter.

Du kan også legge inn porsjonsbiter av kjøtt. Greit å ha med til lunsj på jobben, om du har tilgang på stekeovn.

~Lisbeth~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar