onsdag 25. juli 2012

Siste dag i denne runden

Endelig har jeg kommet til den siste dagen i denne runden med PSMF. De siste par ukene har vært slitsomme, og jeg gleder meg veldig til å spise frukt og bær i morgen. Jeg startet denne runden den 19 juni så det har ikke blitt fullt 6 uker, men jeg kjenner på kroppen at jeg trenger en pause nå. Ikke bare har jeg masse cravings, men vekttapet går også veldig sakte om dagen. I tillegg skal jeg få nytt treningsprogram i morgen, vi skal i begravelse på fredag, og etter helgen skal vi fortsette på et stort oppussingsprosjekt som har stått brakk ganske lenge.

Jeg satser på å kjøre vedlikehold resten av juli og hele august, og så starte en ny runde med PSMF i begynnelsen av september. Men da skal jeg bare ta fire uker. Helt hvordan jeg skal fordele makroene fremover har jeg ikke bestemt enda. Proteinmengden kommer jeg til å holde på omtrent samme nivå som under PSMF og jeg kommer fremdeles til å spise lavkarbo, men helt hvordan jeg fordeler karbohydrater og fett må jeg tenke litt på, og kanskje prøve meg litt frem med. Det skal uansett bli gøy å kunne presentere litt mer spennende mat her på bloggen.

Noe godt har jeg spist den siste uken også, og her kommer den foreløpig siste PSMF-matrapporten:



Tunfisksurr med grønnsaker
Nok en rett med de mislykkede tunfiskburgerne jeg skrev om her. Sammen med tunfisken har jeg squash, sopp, nepe, løk og paprika. Næringsinnhold: 215 kcal, 36,1 g protein, 10,4 g karbohydrat og 1,9 g fett.


Sjokoladefluff
Stivpisket eggehvite med sukrin, sjokoladeproteinpulver og kakao. Næringsinnhold: 99 kcal, 21,8 g protein, 1 karbohydrat og 0,6 g fett.


Bananmilkshake
Oppskrift finner du her. Næringsinnhold: 164 kcal, 27,5 g protein, 3,2 g karbohydrat og 4,4 g fett.


Jordbær- og bananmarshmallows
Jeg har sagt det før også, men oppskrift kommer snart. Næringsinnhold: 81 kcal, 18,2 g protein, 0,7 g karbohydrat og 0,6 g fett.


Salat med reker, skinke og eggehviter
Og et glass med hjemmelaget sitronbrus. Næringsinnhold: 167 kcal, 31,7 g protein, 4,3 g karbohydrat og 2,4 g fett.

Spagettisquash og kjøttsaus
Oppskrift finner du her. Næringsinnhold: 323 kcal, 44,8 g protein, 9,6 g karbohydrat og 10,4 g fett.


Jordbærmilkshake
Oppskrift finner du her. Næringsinnhold: 175 kcal, 29,1 g protein, 3,3 g karbohydrat og 4,1 g fett.


Gyros
Oppskrift kommer snart. Næringsinnhold: 222 kcal, 43,3 g protein, 4,7 g karbohydrat og 3,5 g fett.


Blomkålkarri med kalkunstrimler
Oppskrift kommer snart. Næringsinnhold: 193 kcal, 31,6 g protein, 8,5 g karbohydrat og 2,2 g fett.


Krydret svinefilet
Pålegg fra Grilstad sammen med agurk og tomat. Næringsinnhold: 106 kcal, 19,6 g protein, 2,9 g karbohydrat og 2,1 g fett.


Kebab i squashfrakk
Oppskrift kommer snart. Næringsinnhold: 214 kcal, 30,9 g protein, 4,6 g karbohydrat og 7,6 g fett.


Gulasj med sei
Oppskriften fant jeg her, jeg brukte litt mer sei og litt mindre løk enn det sto i oppskriften, og jeg brukte mager kesam i stedet for rømme. Næringsinnhold: 188 kcal, 38,6 g protein, 5,7 g karbohydrat og 1,4 g fett.


Jeg henger litt etter med oppskrifter, men skal prøve å poste dem i løpet av de neste dagene.

Ha en fin kveld!

~Lisbeth~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar