søndag 1. juli 2012

Dagen derpå

Dagen etter en oppkarbing pleier å være slitsom. Jeg har ofte følt meg oppblåst, hatt vondt i magen og hatt mye cravings etter junk. Pluss at morgenens tur på vekta er en nedtur. Vekta kan vise både en og to kilo opp. Jeg vet at det ikke er fett, men jeg føler uansett at jeg må "kaste bort" et par dager for å bli kvitt vannet før vekta begynner å vise nye og mindre tall igjen. Jeg vet også at det er dumt å gå på vekta hver dag, men jeg stresser mye mer om jeg ikke gjør det. Jeg lar uansett ikke tallet ødelegge dagen min. Om jeg ikke har gått noe ned eller om vekta har gått litt opp, vet jeg at den snart gjør et bykst nedover igjen..så lenge jeg følger dietten.


Men denne dagen var ikke som tidligere. Om det bare var tilfeldig, om det var fordi det er såpass tidlig i dietten, eller om det var p.g.a matvalget vet jeg ikke, men en stor opptur var det uansett. Vekta viste faktisk bare 100 g opp fra dagen før, og magen både så og føltes som vanlig. Ikke fyste jeg på karber heller. Jeg var så opptatt med å lese boka til Lyle McDonald at jeg nesten glemte å spise.

Men noe mat ble det da

Proteinlefse med roastbiff og løk
Jeg kunne godt hatt på noen salatblader også. Og remulade, men det spiser jeg jo ikke akkurat nå.  Roastbiffen jeg brukte her kommer fra Gilde og inneholder 4 g fett pr 100 g vare, mens Coop sin bare inneholder 2 g fett, begge inneholder 20 g protein. Lefsa finner du oppskrift på her, jeg brukte halve lefsa. Næringsinnhold: 113 kcal, 21,3 g protein, 1,9 g karbohydrat og 2,2 g fett.


Salat med tacokrydret kalkunfilet
På tallerkenen har jeg salat, tomat, agurk, reddik, minimais og krydret kalkunfilet. Næringsinnhold: 197 kcal, 40,4 g protein, 2,4 g karbohydrat og 2,5 g fett.


Proteinlefse med sjokoladekesam
Samme lefse som over, men fylt med mager kesam blandet med sjokoladeproteinpulver og sjokoladesaus fra Walden Farms. Næringsinnhold: 116 kcal, 23,3 g proteiner, 3,2 g karbohydrat og 1,2 g fett.



Vaniljefluff med kanel og sukrin
To stivpiskede eggehviter med vaniljeproteinpulver og Stevia vanilla creme, med sukrin og kanel over. Næringsinnhold: 70 kcal, 15,7 g protein, 0,8 g karbohydrater og 0,4 g fett. 


Og utenom detter ble det noen kopper med proteinkaffe.

Her titter endelig sola frem etter en grå formiddag så kanskje man skulle bevegd seg ut en tur.

~Lisbeth~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar