mandag 9. juli 2012

Resultat etter 20 dager og litt mat

Da var nye ti dager overstått, og jeg er halvveis i denne runden. Vekta viste at jeg har gått ned 1,6 kg på disse dagene, det blir totalt -4,4 kg denne runden, og -12,9 kg siden jeg startet første runde 23. april. Jeg kan ikke klage på det!

Synes det går både fort og enkelt, jeg har ikke veldig cravings etter "ulovlig" mat. Klart det frister når resten av familien spiser varme baguetter for eksempel, men jeg vet at jeg uansett bare får vondt i magen av det. Energinivået er også greit, jeg var veldig tom på trening forrige mandag, mens både onsdagens og fredagens trening gikk veldig bra, da følte jeg at jeg hadde mye å gi. Jeg byttet ut noen øvelser på fredag, og da ble det fort mye mer morsomt, kjenner at jeg begynner å bli lei programmet mitt, men gidder ikke å gjøre så mye med det før jeg er over på mer mat.


Jeg måtte forresten ut og handle litt undertøy også. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å handle noen klær før jeg var ferdig på diett, men BH'ene passet ikke lenger, så da hadde jeg ikke noe valg. 
Jeg måtte to størrelser ned i omkrets og en størrelse OPP (?) i cup. Det var tilbud på truser, så da tok jeg med meg noen nye av det også, pluss litt annet småstæsj.



Det er noen dager siden siste matrapport også, ser jeg, så da er det på tide med en ny. Jeg har spist endel rester, så det blir ikke så mye nytt, men..

Tandoori chicken
Næringsinnhold: 212 kcal, 40 g protein, 4,6 g karbohydrat og 3,4 g fett.

Gelefluff
Oppskrift finner du her. Næringsinnhold: 95 kcal, 22,5 g protein, 0,6 g karbohydrat og 0,3 g fett.

Tacoomelett
Eggehviteomelett med tacokjøttdeig. På det nederste bildet har jeg på hjemmelaget salsa også. Næringsinnhold i omeletten: 199 kcal, 35,8 g protein, 2,4 g karbohydrat og 5 g fett.

Svin indrefilet med soppsaus og asparges
Deilig søndagsmiddag, resten av familien fikk stekte potetbåter i tillegg. Næringsinnhold: 332 kcal, 54,3 g protein, 4,2 g karbohydrat og 10 g fett.

Riskrem
Denne oppskriften fant jeg hos Stine. Jeg forandret litt på oppskriften, og brukte 50 g mager kesam, 30 g mager cottage cheese, 1 ts sukrin og 3 dråper stevia vanilla creme, og på toppen hadde jeg fun ligh. Næringsinnhold: 114 kcal, 21,5 g protein, 3,5 g karbohydrat og 1,5 g fett.

Oppskrifter på kyllingen, omeletten og indrefileten kommer i løpet av de neste dagene. Nå skal jeg lage meg en tunfisksalat før jeg drar i butikken og handler inn litt til spisedagen min, som er i dag! Må si jeg gleder meg til litt annen mat nå. Planen er omtrent lik som sist; 250-300 g karbohydrat, minst 130 g proteiner, 40-50 g fett og 2000-2300 kalorier.

 ~Lisbeth~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar