torsdag 5. juli 2012

Mat for den kommende måneden

Ingen karbohydrater, 15 g protein pr 100 g vare og med et gunstig nivå av omega 3 fettsyrene DHA og EPA, passer perfekt på PSMF..bortsett fra at det er hundemat..

Disse tre takker ihvertfall ikke nei:
Med tre store hunder er det fort penger og spare ved å kjøpe ferskt og pakke selv.


Men menneskene her i huset må også ha mat og her er noe av det jeg spiste på tirsdag:

Chiliburger
Nomnom..jeg blir sulten bare av å se på bildet, oppskrift finner du her. I stedet for hamburgerbrød brukte jeg crispsalat. Jeg brukte også en skive ost med 10% fett selv om man egentlig ikke burde bruke det på PSMF. Næringsinnhold: 235 kcal, 35,4 g proteiner, 2,1 g karbohydrat og 9,2 g fett, av det utgjorde osten 35,2 kcal, 5,1g proteiner, 0,1 g karbohydrat og 1,6 g fett.


Kalkunpålegg og proteinkaffe
Kjapt og enkelt. Nærinsinnhold: 164 kcal, 34,3 g proteiner, 1,6 g karbohydrat og 2 g fett.


Chiliburger med ovnsbakt sellerirot og hjemmelaget salsa
Salsaen finner du oppskrift på herNæringsinnhold: 236 kcal, 32,5 g proteiner, 6,2 g karbohydrat og 7,9 g fett.


Marshmallows
Sukkerfrie marshmallows rullet i jordbærproteinpulver. Oppskrift kommer snart. Næringsinnhold: 80 kcal, 19,4 g proteiner, 0,4 g karbohydrat og 0,2 g fett.

To store hamburgere på samme dag blir fort litt i overkant mye fett, men jeg holdt meg akkurat innenfor 20 g. Onsdag ble ikke like fettrik, da spiste jeg blant annet:

Salat med egg og skinke
På tallerkenen har jeg salat, tomat, agurk, paprika, skinke og eggehviter. Næringsinnhold: 145 kcal, 25,9 g proteiner, 3,3 g karbohydrat og 2,7 g fett.


Tandoori chicken
Oppskrift kommer snart. Næringsinnhold: 230 kcal, 46,1 g proteiner, 5,7 g karbohydrat og 2,4 g fett.


Saftis og marshmallows
Isen er laget av Fanta zero og fun light. Marshmallowsen er resten av gårsdagens oppskrift, denne gangen rullet i vaniljeproteinpulver og sukrinmelis.


Noe som frister??


~Lisbeth~


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar