tirsdag 3. juli 2012

Når man slurver med maten


..på dagen, må man gjøre en innsats på kvelden. Jeg spiser etter periodisk faste, og på grunn av min døgnrytme, jeg er ekstremt B-menneske, spiser jeg mellom 13:00 og 23:00. Som regel fungerer det veldig greit, men om jeg drar ut før kl 13:00 hender det at det ikke blir mat før langt ut på ettermiddagen. I går spiste jeg ikke før trening, jeg drakk bare en proteinkaffe. Etter trening hadde jeg litt småting og ordne før jeg kom meg hjem til dusjen. Jeg var fortsatt ikke sulten, så da puslet jeg med andre ting før jeg kom på at det sikkert var lurt å spise litt, jeg har jo en ganske stor proteinmengde jeg skal spise i løpet av dagen. Så i løpet av noen små kveldstimer spiste jeg


Salat med skinke, reker og eggehvite
Isbergsalat, purre, agurk, tomat, skinke, reker og kokte eggehviter, pluss urtesalt over. Næringsinnhold: 175 kcal, 32,2 g proteiner, 3,2 g karbohydrat og 3,4 g fett.


Kyllingfilet på grønnsakseng
To kyllingfileter trakk proteinmengden godt opp. Næringsinnhold: 364 kcal, 74,9 g proteiner, 6,2 g karbohydrat og 3,5 g fett.

Pepre kyllingfiletene med salt og pepper, stek dem deretter raskt på hver side.
Del grønnsakene i passe biter og legg dem i en ildfast form. jeg brukte løk, rød chili, cherrytomat, aubergine, squash og blomkål.
Strø over salt, pepper og litt hakket rosmarin, og legg kyllingfiletene på toppen av grønnsakene.
Ha over litt vann, og stek i ovnen, ved 180 grader, i ca 20 minutter.


~Lisbeth~



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar