fredag 6. juli 2012

Lunsj i det fri

Endelig fikk vi en dag med sol og varme, så da var det bare å pakke sekken og dra til skogs. Jeg tok med meg Arja og vi gikk i rundt fire timer.



Når man er en eurasier med masse pels må man benytte alle muligheter man har til å kjøle seg ned underveis, og med alt regnet vi har hatt er det ikke akkurat tørke i skogen.


Vi stoppet ved Elvåga for å spise lunsj.


Ikke så spennende lunsj, jordbærproteinshake og en påleggspakke, men i og med at jeg ikke spiste før vi gikk var det greit å få i seg noe næring. Arja og jeg delte pålegget, så hun var ihvertfall strålende fornøyd. Næringsinnhold: 229 kcal, 47,8 g proteiner, 1,5 g karbohydrat og 3,3 g fett.


Når vi kom hjem lagde jeg meg en hamburger. Oppskrift på burgeren finner du her. Til hamburgerbrødet brukte jag samme oppskrift som til proteinlefsa, men i stedet for å bre røra utover bakepapiret lagde jeg 8 rundinger. Jeg har også litt hjemmelaget salsa på hamburgeren. Næringsinnhold: 227 kcal, 36,5 g proteiner, 2,2 g karbohydrat og 7,8 g fett.


Til kvelds ble det fire "brødskiver" med pålegg. Skivene er de samme som hamburgerbrødet. Næringsinnhold: 139 kcal, 25,6 g proteiner, 2,6 g karbohydrat og 2,8 g fett.

Nå regner det ute igjen, men forhåpentligvis får vi flere sånne dager som dette.

~Lisbeth~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar