mandag 16. juli 2012

Fire uker, og noen slitsomme dager

I dag har jeg holdt på i fire uker på min andre PSMF-runde, og nå begynner jeg å kjenne at kroppen protesterer mot fettapet og jobber i mot meg. Jeg har så lyst til å putte i meg alt mulig av usunne greier; is, sjokolade, potetgull, smågodt.. Og når jeg i tillegg har besøk av tante rød gjør ikke det saken noe bedre. Pga den nevnte tanten har vekta stått stille siden siste oppkarbing også, og det har heller ikke akkurat økt motivasjonen.

Jeg merket akkurat det samme etter fire uker på forrige runde, og bestemte meg egentlig da for at jeg bare skulle holde på i fire uker av gangen, med to ukers vedlikeholdspause i mellom. Hvorfor jeg gikk bort i fra det igjen vet jeg egentlig ikke, men jeg satser uansett på å følge PSMF i de planlagte seks ukene. Det er akkurat en uke siden siste spisedag og neste, som også blir den siste, skal jeg ha på torsdag, jeg får bite sammen tennene og holde ut til det, så får jeg heller "rydde plass" til litt smågodt da.

Og siden det er et par dager siden siste matrapport får jeg vel slenge på det også.

Strimlet biff med sopp og blomkålris
Kjøttet er rester etter biffstrimlene jeg brukte i proteinlefsa her, men denne gangen spiste jeg den med blomkålris, stekt sopp, salat, agurk og tomat. Næringsinnhold: 224 kcal, 39,5 g protein, 5,2 g karbohydrat og 3,6 g fett.


Kylling og blomkål
Kyllingen delte jeg i biter og stekte i ovnen sammen med blomkålbuketter, med salt, pepper og paprikapulver over. Jeg hadde stekt sjampinjong, salat, tomat, vårløk og agurk ved siden av. Næringsinnhold: 215 kcal, 41,2 g protein, 4,9 g karbohydrat og 2 g fett.


Sjokolademilkshake
Oppskriften finner du her. Næringsinnhold: 170 kcal, 26,8 g protein, 3,5 g karbohydrat og 4,7 g fett.


Tacokylling
Kyllingfilet i biter med hjemmelaget tacokrydder og salsa sammen med salat, tomat, agurk og minimais. Næringsinnhold: 187 kcal, 37,9 g protein, 4,2 g karbohydrat og 1,8 g fett.


Sitronpudding
Oppskrift kommer snart, jeg skal bare prøve en liten justering først. Næringsinnhold: 137 kcal, 27,8 g protein, 5,7 g karbohydrat og 0,6 g fett.


Tunfisksurr med reker
Jeg skulle egentlig prøve å lage tunfiskburgere men de gikk fra hverandre når jeg stekte dem, så da ble det "surr" i stedet. Jeg kjørte tunfisk, mager kesam, eggehviter, løk, hvitløk, chili, salt og pepper til en ganske glatt røre i kjøkkenmaskinen. Surret spiste jeg sammen med reker, salat, agurk og tomat. Næringsinnhold: 209 kcal, 41 g protein, 4,8 g karbohydrat og 2,2 g fett.

~Lisbeth~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar